وي اضافه کرد: يکي از سياستهاي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در سال 87 تخصصي کردن تورهاي مسافرتي است. از اين رو بايد اطلاعرساني در اين حوزه افزايش يابد.
ملک زاده تصريح کرد: ايران در زمينه گردشگري پتانسيلهاي زيادي دارد و از اين ظرفيت براي توسعه سفر در بين اقشار مختلف مردم بايد استفاده کرد، براي تحقق اين هدف نيز لازم است اطلاعرساني از نحوه عملکرد تورهاي ارزانقيمت افزايش يابد.
وي ادامه داد: شوراي سياستگذاري سفرهاي ارزان قيمت بايد در سطح کلان مطرح شود و در آخر هر ماه هم فعاليتهاي خود را ارائه دهد.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگ ، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به الويتهاي معاونت گردشگري در سال 87 گفت: معاونت گردشگري در سال جاري پيگيري طرح سفرهاي ارزان قميت، سفر کارت و همچنين افزايش ضريب اشغال مراکز اقامتي به 75 درصد را در صدر برنامههاي کاري خود دارد.
وي در خصوص تشکيل کميتههاي مختلف در معاونت گردشگري تصريح کرد: تشکيل کميته بررسي نرخ تورهاي گردشگري و همچننين کميته بررسي مشکلات حمل و نقل از ديگر برنامههاي اين معاونت براي توسعه سفر و نظارت بر سفر و گردشگري در کشور است.
وي بيان کرد: کميتهاي متشکل از دست اندرکاران و فعالان بخش خصوصي و دولتي در برگزاري تورهاي مسافرتي تشکيل خواهد شد که اين کمتيه وظيفه دارد بر نحوه اعلام نرخ تورها رسيدگي کند، بستههاي مربوط به برگزاري تورهاي مختلف را از دفاتر مجري سفر بگيرد و بر نحوه عملکرد آن نظارت کند.
ملک زاده در ادامه اين نشست اضافه کرد: تمامي بخشهايي که به نوعي در امر سفر و گردشگري مشغول به فعاليتند بايد ارتباط خود را با ادارات رفاه زياد کنند و بستههاي مختلف براي برگزاري تورهاي مختلف به اين ادارات ارجا دهند و آنها را براي استفاده از اين تورها و همچنين سفر و گرشگري ترغيب کنند.
وي با انتقاد از اينکه اطلاعرساني از سفرهاي ارزانقيمت به خوبي انجام نشده است، تاکيد کرد: مجريان سفرهاي ارزان قميت براي گسترش اين سفرها بايد پکيجهاي سفرهاي خود را براي افراد گوناگون و در مکانهاي مختلف توزيع کنند. به عنوان نمونه بستههاي سفر خود را در مدارس توزيع و اين مکانهاي گردشگري را براي جوانان معرفي کنند و به وسيله اين جوانان، خانوادهها را به مسافرت ترغيب کنند.
ملک زاده در ادامه با اشاره به اينکه آژانسهاي مسافرتي کارگزار سفرهاي ارزانقميت بايد نماينده بازار داشته باشند، افزود: تمام مجريان سفرهاي ارزانقيمت بايد در بازارهاي خريد نماينده بازار و يا نماينده خريد داشته باشند.
وي گفت: مکانهاي خريد براي توريستها بايد مشخص باشد و جاذبههاي گردشگري هر استان نيز بايد در کنار اين مکانهاي تبليغ شود.
وي همچنين از دفاتر مسافرتي خواست که مسيرهاي گردشگري خود را به صورت بروشور چاپ کنند و در تمام هتلها و ايرلاينهاي کشور توزيع کنند.
102/
انتهای پیام/